Procesa apraksts
-
Pakalpojuma pieprasīšana
Lai pieprasītu pabalstu, jāaizpilda noteiktas formas iesniegums, kas adresēts VSAA.
Iesniegumu var iesniegt:
• portālā Latvija.gov.lv;
• klātienē (pieprasot pakalpojumu, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte));
• elektroniski (iesniegums jāparaksta ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu);
• pa pastu.
Iesniegumu klātienē var iesniegt jebkurā VSAA klientu apkalpošanas centrā vai Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros.
Iesniegumā jānorāda vēlamais lēmuma saņemšanas veids.
Ja personai jau ir piešķirta pensija, atlīdzība vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalsts, tad iesniegums pabalsta piešķiršanai nav jāiesniedz. VSAA pabalstu piešķirs, pamatojoties uz VDEĀVK informāciju. -
Pakalpojuma saņemšana
Ja ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts (turpmāk e-adrese), tad lēmumu VSAA nosūtīs uz e-adresi neatkarīgi no tā, kā iesniegts iesniegums.
Ja nav aktivizēta e-adrese un:
• aizpildīts e-iesniegums portālā Latvija.gov.lv, lēmums būs pieejams apskatei portālā Latvija.gov.lv e-pakalpojumā “VSAA informācija un pakalpojumi” sadaļā “Pieteiktie pakalpojumi”;
• iesniegums ir iesniegts VSAA klātienē, elektroniski (parakstīts ar drošu elektronisko parakstu), vai nosūtīts pa pastu - lēmumu var saņemt atbilstoši iesniegumā norādītajam lēmuma saņemšanas veidam: portālā Latvija.gov.lv, klātienē vai pa pastu.
Pakalpojumu pēc tā saņēmēja izvēles VSAA pārskaita personas Latvijas kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontā.